Relaxed weekend! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu Relaxed weekend! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu

Relaxed weekend!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Juli 2014 | Spanje, Arzúa

Zaterdag 12 en zondag 13 juli
Tijdens ons 'recuperatieverlof' (mooi woord Audrey!) hebben we onze ervaringen van afgelopen weken een paar keer de revue laten passeren. Alles wat we gehoord, gezien, gelezen, geroken, geproefd en gevoeld ..... kortom: beleefd hebben, kwam weer voorbij. De ene keer aan het water in gezelschap van een paar brulkikkers, de andere keer op het terras in Arzua tussen kwetterende Spanjaarden genietend van 'pollo y pimientos' en zo ook op een muurtje bij een oud kerkje.
Met name dit laatste gesprek heeft mij (eindelijk) doen beseffen hoe bijzonder het is dat wij de Camino lopen en hoe trots ik hier op mag zijn!

Een half jaar geleden had ik hier niet op in durven zetten. Ik kom van ver en vind dat ik, met dank aan jullie, al heel wat bereikt heb. Mijn grenzen zijn fiks opgeschoven en dat ging niet vanzelf, ik ben er regelmatig aardig diep voor gegaan.
Maar ik neem (nog) geen genoegen met de huidige situatie. Ik wil nóg meer, mijn plafond is volgens mij nog niet bereikt. Ik heb wel ideeën, na onze vakanties ga ik dit met Marleen bespreken. (dan weet je dit alvast Marleen ;-)

Zaterdagavond raakten Paul en ik in gesprek met Jessy (47), 'a hairdresser from Australia'. Jessy's opa en oma zijn in de jaren vijftig vanuit Nuenen naar Melbourne geëmigreerd. Jessy hoorde ons tegen elkaar praten, en herkende enkele woorden. Hoe grappig!
Wat dit gesprek ook zo bijzonder maakte, was het feit dat ik juist díe middag tegen Paul had gezegd dat ik mijn haar zou laten knippen zodra er een kapsalon op ons pad kwam. In Spanje! Nee, dan heb je geen lef!
Ik ben dat peenhaar van mij meer dan beu, tis nu net stro en heb Jessy dus om advies gevraagd. Dát heb ik gekregen, voor de korte én de lange termijn ..... Vanmorgen heb ik met de schoonmaakster in handen-en-voeten-Spaans/Engels uitgevogeld waar de kapper zit. Morgenvroeg om 09.30 uur sta ik daar! Vind het ook wel een beetje eng, maar het ergste wat me kan gebeuren is dat ik een paar maanden voor joker loop. Tja.

We hebben een heel relaxed weekend gehad, veel gepraat, gelezen, geschreven, gelummeld, gerommeld en muziek geluisterd én gestudeerd ...... Én we hebben gezwommen in het plaatselijke zwembadje, weer ijswater maar toch wel lekker even.

Vanavond de WK-finale bekijken met mede-gasten, langzaamaan druppelt de ene na de andere binnen. Ben weer benieuwd naar hun verhalen en waar ze vandaan komen. We zijn tot nu toe nog maar één Nederlandse tegengekomen, dus onze taalvaardigheden groeien met de dag :-)

Morgenvroeg -na de kapper- beginnen we aan het laatste stuk, waarschijnlijk in drie of vier dagen naar Santiago de Compostela, mét rugzak. Er bestaat namelijk ook de mogelijkheid om je bagage van albergue naar albergue te laten vervoeren, hier wordt veel gebruik van gemaakt. Als het aan Paul had gelegen, hadden wij dit vorige week ook gedaan. Niet voor hem, maar om mij te ontlasten. Maar eigenwijs als ik ben, loop ik nog steeds met die mooie rugzak ;-)
En hoeveel vrouwen al een opmerking over de kleur van die rugzak hebben gemaakt, niet te geloven! Maar daar wordt ie niet lichter van .......

Ik heb dit verslag eind van de middag zitten tikken onder de voor mij optimale omstandigheden: in de zon met een lekker briesje, uitzicht op mooi groen, drankje erbij, schaaltje olijven en koptelefoon met mijn muziek. Sommige nummers op repeat en dan wel tien keer luisteren, heerlijk!!! ik moet wel oppassen dat ik niet automatisch mee begin te zingen, want dat klinkt waarschijnlijk voor geen meter. Beetje meedeinen, is niet zo erg ;-)

Fijne (voetbal)avond en tot morgen!

  • 13 Juli 2014 - 19:13

    Marleen:

    Kijk, dat is een verslag naar mijn hart. Je schrijft prachtig, al die tijd al maar qua inhoud komt het langzamerhand waar het naar toe moet (in mijn optiek ;-). Geweldig Petra, laat die kapper zijn/haar gang maar eens gaan. Je kunt altijd mijn voorbeeld nog volgen :-)

  • 13 Juli 2014 - 20:36

    Audrey:

    Dat zijn een hoop ge-woorden. Dat is dus ge-daan en ge-beurd. Mooi! De blik weer op vooruit en.... als je haar maar goed zit!!!! Dan kan iedere vrouw de wereld aan.
    Succes bij de camino kapper. Misschien kan hij een mooi schelpje op je achterhoofd scheren ;)

  • 13 Juli 2014 - 22:00

    Wim En Mirjam:

    Mooi, die menten van bezinning! Zijn erg benieuwd naar jouw nieuwe kapsel!

  • 15 Juli 2014 - 09:52

    Harrie En Carla:

    Ha die Camino-gangers.

    Maak er een paar mooie laatste dagen van. Ga in Santiago eerst op het plein, tegen je rugzak aan zitten en naar de kerk zitten staren: laat daar nog eens de tocht "even langs komen in je gedachten". Vergeet niet naar de kerkdienst te gaan en je kunt tegenover de kerk, aan de overkant van het plein ( met het trappetje naar beneden) heerlijke koffie drinken ;-)
    Wij zakken vandaag ook af richting Portugal om even "af te schakelen"
    Heel veel succes en plezier !!
    Groeten, Carla en Harrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11395

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Onze weg naar Santiago

Landen bezocht: