Voetbal is wat de klok slaat! - Reisverslag uit Melide, Spanje van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu Voetbal is wat de klok slaat! - Reisverslag uit Melide, Spanje van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu

Voetbal is wat de klok slaat!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Juli 2014 | Spanje, Melide

Woensdag 9 juli
Gisteravond is het toch bij de eerste helft Brazilië-Duitsland gebleven. Onze gastheer was ons tegemoet gekomen, maar om 23.00 uur was het echt over. Ach, we gingen met een gerust hart naar bed: Duitsland was door.
Dat voetbal leeft toch! Ook op de Camino, onvoorstelbaar! Volgens al die kenners wordt het zondag een finale tussen Holanda en Alemania, we zullen het zien.

Gisteravond gegeten met twee Amerikanen en twee Japanners, de gespreksonderwerpen varieerden van de luxe toiletvoorzieningen en alle bijbehorende rituelen in Japan tot de gevolgen van de orkaan Katrina in 2005 in New Orleans en ..... jawel hoor, het idee dat 'alle' Nederlanders op klompen lopen. Kortom een zeer onderhoudend gezelschap.

Vanochtend zijn we om 9.00 uur weer op pad gegaan en net vóór Melide, ruim 12 km verder, gestopt. Het was een weinig interessant traject; veel van hetzelfde: heuveltjes, door bossen en weiden en een slaperig dorpje ter afwisseling.
Verder is er eigenlijk weinig interessants gebeurd vandaag. Waarschijnlijk komt de klapper vanavond! Je snapt natuurlijk wel dat we een overnachting mét tv hebben geregeld. En deze keer voor de hele wedstrijd!! En Wim, ja we hebben een kaarsje voor onze jongens opgestoken ;-)

Zojuist contact gehad met Ariane, een vriendin die inmiddels ook aan het lopen is. We zien elkaar waarschijnlijk in Santiago, hoe bijzonder!

Dit was het voor vandaag...

• 09 Juli 2014 - 23:22

Henk En Francien Van Den Berg:

Lieve Paul en Petra,

Wij lezen nu pas de laatste versies van jullie tocht naar santiago. Wij hebben nl een aantal dagen niet op jullie site gekund, omdat er iets niet in orde was met deze site.
    Maar goed, we kunnen weer lezen en genieten van wat jullie zoal meemaken en dat is af en toe best hilarisch. Er is een schrijfster in je verloren gegaan.
    Ik zit nu achter de laptop, terwijl het Nederlands elftal zijn best doet om Argentinie te verslaan. Ik vind het zo spannend, dat ik af en toe wat anders moet gaan doen. Wij hebben het op onze manier heel druk met de voorbereidingen voor de vakantie, de verhuizing van ons Ilone, oppassen op de kleinkinderen, en daarnaast ook nog gewoon werken etc.
    Maar goed, aan alles komt een eind.
    Omdat wij een tijdje niet meer in de gelegenheid zijn om jullie verhalen te lezen, willen wij jullie heel veel succes toewensen, geniet van alles wat op je pad komt, de lieve, aardige mensen die je ontmoet en die een verrijking voor je leven zijn.
    Een dikke knuffel van ons beiden, liefs Henk en Francien

• 10 Juli 2014 - 18:09

Irene:

Hoi Petra en Paul,

Eén kaarsje was nie genoeg helaas... wat was het jammer hè? Mág je de hele wedstrijd kijken, loopt ie zó af... En het was nog wel zo'n "hollands weertje" (zowel in Brazilië als hier in NL) Hopelijk blijven zulke buien jullie bespaard bij het lopen. Inmiddels schijnt hier weer de zon en warmt 't alweer aardig op. De vakantiestemming begint te komen. Nog 3 dagen werken en in totaal nog anderhalve week voor we vertrekken. Tot die tijd volgen we jullie op de voet! Wens jullie nog veel mooie ontmoetingen en natuurlijk succes voor onderweg!

Groetjes,
    Wouter en Irene