Hoogtestage, deel 2 - Reisverslag uit Wilderswil, Zwitserland van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu Hoogtestage, deel 2 - Reisverslag uit Wilderswil, Zwitserland van Petra Teeffelen - WaarBenJij.nu

Hoogtestage, deel 2

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Juni 2014 | Zwitserland, Wilderswil

Van de de week dacht ik op de Niederhorn mijn uiterste grenzen te hebben opgezocht. Nou, ik weet sinds vanmiddag dat er nog rek in zit ....

Met de tandradbaan zijn we vanuit Wilderswil naar de Schynige Platte gegaan, dit gebied ligt op 1967 m.
Een mooie rit over een historisch spoorbaantje van maar 80 cm (!) breed door ongerepte natuur. Eenmaal boven hebben we het uitzicht uiteraard bewonderd vanaf het terras.......
Nou Michel, je hebt niet overdreven. Het is er prachtig!!

En toen?
Toen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en de zgn Rundgang Daube gelopen.
Gatverdamme, het was nog enger dan eng. Een en al kei, grind, schuin, smal en hoog ...... kortom: bibberen en afzien.
Ik kan nu melden dat we het gered hebben. Maar als ik op dat moment die helicopterpiloot, die we wel 10 keer over heb zien vliegen, had gekend ......
Het was gewoon doodeng, maar het is weer gelukt!

En die Paul, dat is net een berggeit. Hij klimt en loopt zo gemakkelijk. En genieten dat ie doet!!

Voorlopig laten we het hierbij, morgen weer gewoon door het dorp sjokken. Laat de mensen hier maar hoofdschudden ;-)